Recenze knihy Háčkované bordury

19.7.2021

Háčkujete šátky, deky do kočárku nebo potřebujete “prodloužit” oblečení? Mám pro Vás tip na krásnou knihu Háčkované bordury.

Publikace Háčkované bordury byla přeložena z anglického originálu 75 Exquisite Trims in Thread Crochet v roce 2013 a rok poté kniha vyšla v nakladatelství Metafora u nás. Autorka v knize představuje 75 návodů s nákresy na olemy, kterými můžeme ozdobit oblečení, homedekor doplňky, šátky, deky, přehozy či plédy případně prodloužit již zakoupené šité výrobky.

Kniha je rozdělena do tří kapitol. V první se dočtete základní informace týkající se pomůcek, symbolů, zkratek a jsou zde nákresy základních sloupků. Druhá kapitola patří olemům a bordurám, které jsou seřazeny od jednoduchých ke složitějším. Dokonce zde naleznete lemování pomocí babiččina čtverce, případně tematické olemy jako jsou listy, vločky, lodičky či duhy. V poslední kapitole autorka přináší tipy a rady, na co bordury použít.

Kniha je unikátní ve zpracování a zaměřením. Bordura je krásný a decentní detail, který výrobek ozvláštní a dodá charakter. Knihu mohou používat jak začátečníci, tak pokročilí a věřím, že najde široké použití. Když olemovávám výrobky, zpravidla končím u obloučků nebo pikotek. S touto knihou se mi krásně rozšířily možnosti. Knihou jsme si online prolistovali v podcastu Povídání u klubíčka 13, video pod textem.

Kniha Háčkované bordury je brožovaná bez přebalu lesklá, obsahuje 128 stránek a knihu zakoupíte za cenu kolem 127 Kč na www.knihcentrum.cz. Pokud kniha není zrovna skladem, zkuste vyčkat na naskladnění, nebo můžete vyzkoušet jiná vydavatelství, zda-li ji nemají skladem.

Hezký a pohodový den všem

You Might Also Like